Hockeymorgon.

Ganska småtrevligt att sitta här en tidig morgon och sleva gröt samtidigt som man tittar på hockey.
Jag gillar OS, mest gillar jag när vi slår norrmännen i diverse skidsporter. Norge har alltid haft lite mindervärdeskomplex gememot Sverige. Det mest sanslösa är väl när Norge någongång vinner, då står det över löpen i hela Oslo att dom slagit storebror. Inte mig emot men när Sverige någongång vinner slänger vi inte upp det på löpet att vi slagit Norge ELLER påminner varenda norrman vi stöter på att vi tog dom.

Dom ser upp till oss samtidigt som dom föraktar oss, helt klart en viss hatkärlek.


Nu måste jag sluta såsa runt här hemma och göra ett ryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0