Min väntan har burit frukt...eller svamp.

Jag tog mig ett skönt pass i skogen runt middag, 11 km fick det bli.

Efter passet kastade jag mig i duschen och tog sedan på mig oömma kläder som sig bör då man ska ut i skogen och plocka svamp.
Som jag har väntat och längtat efter min svampplockning. Det är helt underbart att gå omkring på mjuk mossa i trollska skogar och leta efter det gula guldet. Givetvis har man med sig matsäck som obligatoriskt måste innerhålla smörgåsar med prickig korv eller ost, till detta dricker man kaffe eller varm choklad. Mmmmmm!
Mat smakar så mycket bättre ute i naturen!

Vi hittade faktiskt en hel del men svamparna behöver nog en vecka eller två till för att ta sig ordentligt.
Nu är det mys för hela slanten. Jag har handlat chips och om en liten stund ska vi handla kebabrulle.
Älskar söndagar.




Kommentarer
Postat av: Virginia

Oj va svamp och oj va gott^^ Hihi

2010-08-29 @ 18:40:11
URL: http://viggin.blogg.se/
Postat av: Nena Schönberg

mm tänk om man gillade svamp

2010-08-29 @ 21:29:26
URL: http://www.mondoblog.se/nena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0