Ljuvlig kväll.

Fick en alldeles ljuvlig kväll ute i Göteborgs skärgård igår. Efter att det regnat en hel dag så sprack det sedan upp och blev en strålande kväll.

Vi beslutade oss för att åka ut med båten och dörja lite mackgrill i soldengången. Fiskelyckan var total. Jag drog upp den största mackgrill som jag någonsin sett. Jag blev helt till mig att lycka. Jag drog upp den och skickade genast vidare den till Kristoffer som fick sköta nackningen (jag hade faktiskt precis fixat naglarna och så hade jag på mig min fina röda klänning som inte vill ha fiskblod på sig).

 Av någon märklig grund bestämmer sig Kristoffer för att han ska skölja av fisken lite eftersom den är full av blod. Rätt som det är så hör jag ett "ojdå". Jag sneglar över Kristoffers axel och ser att han var en milimeter från att tappa min baddare i vattnet. Som tur väl är så fick han tillbaka greppet om den och jag utbrister "det var tur för dig, annars skulle jag blivit arg på dig".

Det tar inte mer än 5 sekunder innan jag hör "helevete". Japp, han tappar än en gång greppet om min fisk och även hans solglasögon åker i vattnet och vi kan inget annat göra än att se hur fisken (och solglasögonen) sakta singlar ner i djupet igen. Jag blir helt knäckt och inga hundögon i välden hjälper.
Det blev en tyst båtfärd in till land igen.



Vackra Styrsö.

På väg ut mot djupare vatten.


Denna mackgrillen var stor men den förlorade var större.


Underbara älskade havet.

Det blev en vacker solnedgång även igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0