Virrig Jill exempel nr 2.

Igår stod jag i köket och stekte svamp.
Min kära sambo fick i uppdrag att ge mig smöret.
Kristoffer letade och letade, han gick igenom milimeter för milimeter av kylen men kunde omöjligt hitta smöret. Till råga på allt så hade vi TVÅ paket smör, det kunde jag vara vittne på då jag hade brett smörgåsar ett par timmar innan.
Tillslut kom Kristoffer fram till slutsatsen att det måste varit Johanna som kommit ner och tagit vårt smör.
Smörtjuven Johanna!
Detta tyckte jag lät konstigt, varför skulle Johanna komme ner och ta TVÅ smörpaket???
Och varför???

Tillslut så tittar han in i skafferiet, och vad hittar han där?




Rumstempererat smör.



Det är inte första gången jag lägger smöret i skafferiet. Det hände några gånger när vi bodde i Oslo att Kristoffer fick leta reda på både smör och ost då jag hade varit lite stressad på morgonen.

Jag förnekar givetvis detta då jag inte har ett blekaste minne av att jag har gjort det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0