Jill aka lattemorsa.

Idag har jag provat på livet som lattemorsa.
Min vän Mari-Louise skulle jobba lite på salongen. Hon är egen företagare och jobbar med massage, vaxning och såna där skönhetsgrejer ni vet.
Jag fick mig en vaxning av benen igår, det var en intressant upplevelse. Jag är glad att jag tackade nej till erbjudandet om brasiliansk vaxning för och si det sånn. ;)
Nu är i vart fall benen lena och fina i måååånga veckor framöver. Inte för att jag hade så mycket hår sedan innan, men men.

Jag har i vart fall varit barnvakt åt Vilma idag. Vi gick runt i Oslo, ja hon låg i barnvagnen och snusade medan jag stolt som en tupp försökte manövrera vagnen. Nu för tiden så ska barnavagnarna vara så otroligt fancy att jag knappt förstår vad som är fram och bak.

Att vara lattemorsa är ett tufft jobb. Att först och främst komma in genom dörren till Kaffebrenneriet med monstervagnen var ett hektiskt moment, jag körde in i stolar och folk och pannan blev allt lite fuktig.
Jag tror nog att dom som såg mig tyckte jag var en ganska kass morsa på att köra vagn.
Väl framme vid kassan skärpte jag mig och beställe vant min cortado. sedan tog jag och kryssade ut ur lokalen med en skvalpande cortado i ena näven som om detta var den mest narturligaste saken i världen för mig.

För er som varit i Oslo vet hur kassa trottoarer det finns här, det är bulor, sprickor och allmänt dålig standard.
Enligt Vilma var detta skickelig luxus, eftersom det var värsta fjädringen på vagenen så låg hon och gungade fram och tillbaka och njöt av tillvaron.

Vi avslutade vår fina stund med lite mys ute i det fina vädret, tanter kom fram och ville gulla med "min" bebis och än en gång så blev man så där stolt över ungen.

Vilma tackade mig för en fin dag med att börja gallskrika och sedan kräkas en sista gång på mig.

All ära åt er lattemorsor där ute som promt går runt i högklackat och är stylade ut i fingertopparna varje gång ni ska ut och dra vagn, jag fattar inte hur ni lyckas.
Vad är hemligenheten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0