Fredagen den 13:e.

Än en gång fredagen den 13:e, uuuuhuhuhuhu. Nä, jag är inte så vidskeplig och jag tror att det kommer bli en bra dag.

Igår var det också en bra dag.
När man startar upp ett företag med mathantering så måste Miljö och hälsa att komma och godkänna  eller stänga verksamheten. Igår var det vår tur.
Helt oanmäld staplade inspektören in och gjorde en inspektion.
Eftersom jag lätt stressar upp mig såg jag hur många saker som helst som kunde vara fel. Vi har ju jobbat i branschen i 7 år så vi kan det här nu men man blir mer och mer kritisk och petig för vart år som går.
I vart fall så blev vi godkända och fick även en stjärna i kanten där han skrev "prydligt och rent kök", wehaaa!
Han tyckte även att vi hade ett välplanerat kök, vilket var kul att höra eftersom vi själva har ställt iordning det.
Att få ros av en inspektör från Miljö och hälsa är som att få ett erkännande att man han koll på läget, det är otroligt roligt.
=)

Nu är det dags att göra något vettigt med denna dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0