Oslo i mitt hjärta.





I söndags vaknade jag utvilad vid 09:00.
Det var en skön känsla att vakna utvilad och slippa lukta som om en apa skitit en i munnen hela natten.
Jag o Johanna gjorde oss söndagsfina, vilket betydde att vi tog på oss de kläder som forfarande var rena.
Vi hade ju planerat att resa hem på fredagen och tagit med oss kläder därefter så på söndagen fick det bli hopplock.
Jag har en filisofi om att man i pricip kan ta på sig vad som helst, så länge man bär upp plagget.

Vi började dagen med en lååååång frukost på hotellet.
Jag älskar att äta en stor lång frukost som ni kanske har luskat ut.
Efter att nöjt proppat i oss diverse läckerheter stack vi ut på Oslos gator.

Underbara Oslo, som jag älskar denna stad.
Det är här jag blivit formad och det är här saker och ting även har hållt på att gå åt helvete.
Det finns ingen stad som denna, den är så levande.

Vart finner man Brasseställen där det spelas levande musik på terassen långt in på småtimmarna?
Var finner man ställen som Housemainia där det arrangeras svartklubbar som håller på att riva huset?
Vart finner man parker med människor som samlas och umgås i stora gäng?
Vart finner man så många bekanta som man träffat under resor och äventyr, jo om inte i Oslo.

Vi gick runt och tittade på gamla kollektiv som vi bott i.
Jissa om det var nostaligi....som vi har härjat och busat runt.
Jag har verkligen levt ett roligt liv under mina år här i Oslo.
Jag stötte även på en jäklar massa bekanta, säkert 25 stycken under den tiden vi strosade.
Nu när jag bor i Göteborg sker det mer än sällan att jag stöter på känningar, vilket jag ibland kan sakna.

Efter att ha gått runt hela dagen i det fina vädret på Oslos gator gick vi hem och bäddade ner oss i sängen och kollade på Benjamin Buttom, jag började lipa med en gång, även om jag sett filmen innan.
Antar att man blir känslig när man jobbat för mycket.




Streetcool or Streetfool?




Området Grönland, här bor alla svenskar, somalier och pakistanier.
En av mina favoritstadsdelar.




Stargate, mitt stamhak här i Oslo. Lagom skumt, skabbigt och underbart.
Här har jag levt rövare många gånger under  åren.




Här finns gott om fin grafitti.



Oslo under konstruction.




Akerselva, om man går här blir man tillfrågad om röka i 98% av fallen.
Dom skiter i om du inte är ute efter röka.
Det är många gånger jag har fått ett utbrott på slitsamma dealers här.





Gamlebyen, den äldsta och absolut finaste stadsdelen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0