Göteborgsvarvet.

Alltså, det har varit så händelserika dygn att jag knappt hunnit fatta att det är söndag kväll och att helgen närmar sig sitt slut.

Igår var det en spännande dag. Göteborgsvarvet var helt sjukt!!! Det myllrade av folk överallt men kände mig som den mest ensamma personen i världen där jag gick omkring i min ensamhet medan alla andra hade någon som peppade dom. Tack och lov så hade jag mina vänner i tankarna istället.

Värmen var obeskrivlig. Det var 25 grader och folk stupade till höger och vänster, det var helt enkelt för vamt för att springa  2.1 mil.

Största kicken var när det var 1 minut kvar till startskottet, musiken dunkade ut ur högtalarna, människor runt omkring mig laddade, själv stod jag och drog djupa andetag och blundade. När startskottet gick så sprang jag iväg i en väldans fart.

Efter 5 kilometer började benen dommna, dagsformen var inte perfekt och jag visste att det nu var dags att inse att jag hade 16 smärtfyllda kilometrar framför mig. Jag bet ihop käkarna och metodiskt betade av kilometer för kilometer.

Längs med vägen hade snälla människor satt ut vattenspridare, det var obeskrivligt hett och det sög musten ur en fullständigt.

Jag gick i mål på 2 timmar 1 minut och 6 sekunder. Jag vet att jag kan springa snabbare men värmen gjorde sitt och dagsformen var inte perfekt. Jag fick i vart fall slå dom som jag hade som mål att slå, jag slog till och med Stefan Holm som sprang in på 2 timmar och 4 minuter, visst är det sjukt???
Min placering blev dock 2519 och det är ju bra av de ca 25 000 damer som ställde upp.

Jag är nöjd som tusan! Nästa år ska formen vara ännu bättre, jag ska ner på 1 timma och 50 minuter.
=)

Nu blir det vila i ett par dagar sedan kör vi på nästa lopp som är om 9 dagar, då satsar vi på 5 km på 26 minuter.
=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)


På väg mot start, pirr pirr i magen.

'




Lycklig Jill efter 2,1 mil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0