Lördag!

För första gången på väldigt länge så glömde jag slänga in en inlägg idag morse.
Ni får förlåta mig.

Idag är det ju lördag och på lördagar jobbar jag som bekant på mitt lilla café. Det har varit en härlig dag med härliga människor, precis som det brukar vara varje lördag. Efter jobbet så tog jag på mig träningskläderna och körde ett löparpass. Tanken var att jag skulle slå mitt personbästa med några sekunder men jag var fin i kroppen idag och tog därmed och slog mitt gamla rekord med 1 minut óch 20 sekunder.
LYCKA!!!!

Mitt mål är att snitta 5 minuter per kilometer och jag är där snart!!!

Efter denna totala lycka ska jag nu ta mig ett glas rödvin och slänga ihop en 3-rätters. Den är mer en regel än ett undantag på lördagarna. Under dagens lopp har räkor fått ligga i en marinad med chili och vitlök, dom ska få gästa stekpannnan i några minuter innan dom avnjuts.

Till huvudrätt blir det oxfilé med potatisgratäng och bea.

Desserten blir enkel, jag tog med mig min egenbakade brownie från jobbet. Den kommer att få sällskap av lite vispad grädde.

NU, nu blir det valfria låtar från You Tube och en härlig lördagsstämmning i köket.


Svettig Jill och små räkor i mumsig marinad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0