Jag kom, jag såg, jag segrade!

Ni får förlåta mig men det har varit en lång dag för mig. Upp tidigt och vara redo på jobbet klockan 07:00, laga beställning till ett gäng lärare som ville äta våra goda mackor. Sedan har vi bakat matpajer hela dagen, vi har nämligen börjat med catering i liten bemärkelse.
=)
När klockan var 17:00 insåg jag att det var 1,5 timma kvar tills jag skulle springa Blodomloppet. Det var i senste laget att börja ladda mentalt men jag kände att det fick bära eller brista. Som sig bör så laddade jag upp i avskildhet bland de 10 000 andra deltagarna.
Det kändes bra idag, fast jag höll på att gå in i väggen efter 2 km men då skärpte jag mig och började andas och fokusera på kroppen. De sista 3 km var ganska tuffa men roliga, tyvärr så såg jag mål aldeles för sent vilket resulterade i att jag hade ganska mycket krafter kvar då jag spurtade de sista 100 meterna, jag hade hellre spurtat 300 meter innan mål.

Jag vet inte min sluttid än men jag vet att jag klarade under 26 minuter, vilket var mitt mål så då måste jag ju vara en vinnare. Tjohej!

Som vanlig så fick man medalj och banan, mycket trevligt tycker jag.
Nu har jag i vart fall börjat med min samling.


Massa förväntansfulla människor som hämtade sina nummerlappar.


Solen strålande denna kväll och jag lade mig i gräset och kikade på folk.






15 minuter till start, det får liksom bära eller brista.




I måååååål efter 5 svettiga km.


Min lilla samling som ska få utökas med åren tack vare min nya hobby.


Kommentarer
Postat av: carin

Du är bäst gumman, är du inte värd ett par skor nu, eller en husvagn till bilen?

PUSS på dig

2010-06-03 @ 08:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0