Även denna dag verkar snart nå sitt slut.

Ibland förstår jag inte vart all tid tar vägen.
Tjoff!
Ja, så är det bara vissa dagar.

Idag hade vi ett intressant möte med da Matteograbbarna, rosteriet som vi tar våra bönor från. Vi kommer i framtiden styra lite mer om vilka bönor som ska rostas i vår espressoblandning. Hur många har den chansen???
Vi avslutade med kopping vilket menas att vi jämförde olika bönor från Brasilien, Guatemala, Indonesien, Peru m.m. Det är som en vinprovning fast med kaffe.
Vi har det grymmaste kaffebönorna i stan, utan tvekan. Nu är det bara upp till oss att hantera kaffet rätt i maskinen så att det slutgiltliga resultatet blir utöver det vanliga.

Jag har även hunnit med att se Avator i 3D-format ikväll. Vi såg den på Bergakungen och det var en upplevelse utöver det vanliga. Se den i 3D om du nu ska.

Nu är det dags för mig att lägga huvudet på kudden. Imorgon ska jag upp 05:00, prick! Det finns ett grossistlager här i Göteborg som ska rea ut massa bra saker imorgon, vi ska hänga på låset 06:00 för 07:30 ska vi öppna upp dörrarna till Con Amor. Vi ser detta som vår egen lilla mellandagsrea, hihi!


Kopping hos oss, otroligt trevligt eftermiddagsmöte. Detta är alla kaffenördas våta dröm.





Snygga 3D-briller, annat var det på 80-talet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0