Klart man har pli.

Vilken dag.
 Jag och Johanna kom hem med ömma fötter och trötta ryggar efter 15 timmars jobb på Con Amor. Väl i hallen möttes vi av en förförande doft. Ute i köket står min karl och lagar mat och i storarummet är vartenda stearinljus tänt.
Det bjöds på entrecot med rotfrukter i ugn med rödvinsås, till detta dracks det rödvin såklart.
Herregud så gott det var!

Nu närmar sig klockan 22:00 och det börjar bli läggdags för min del. Det är nämligen så att klockan är ställd på 04:30. Då många är på väg hem från krogen en lyckad fredagkväll är jag på väg till jobbet.  Anledningen till denna morgonhysteri är att vi har 300 baguetter som vi ska laga imorgon.
Alltså, jag och Johanna ska laga trehundra baguetter imorgon, dom ska vara färdiga för avhämtning 10:45. Därefter kör vi på Con Amor som vanligt till 16:30.

Finns det någon som kan lyckas med detta så är det vi.

Punkt slut.

Håll tummarna för oss!

Idag har vi gräddad 300 baguetter, det tog ett par timmar.

Mysfredag med mina fina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0