Stress, stress, stress.

Äntligen hemma, skönt så skönt. Det är underbart nu när kvällarna är ljusare, man vill bara vandra omkring och filosofera.

Nåväl, en kortis om helgen.
I Torsdags ringde min lillsyster Linn när jag stod på jobbet. Jag hann tänka:
-Åh, lillfjanten! Undrar vad hon kan tänkas ha på hjärtat.
Det tog mig 1 minuts pratande att inse att jag visst hade lovat  att hon skulle komma upp med en kompis och hälsa på en helg till våren.
Jag fråga lillsyrran vilken helg det var hon skulle komma varpå hon svarar:
-Jill, jag kommer imogon 20:00!
(helvete)

Dåliga, dåliga, dåliga Jill som inte ens kan hålla reda på när syskonen kommer på besök. Dåliga Jill som även glömmer systrars födelsedagar. Tack och lov så har dom förståelse.
=)

Vi fick en trevlig helg, ungdomarna fick ut och roa sig på egen hand medan vi äldre stannade hemma och la oss i någolunda tid.

Jag verkar också sakna empati i vissa avseenden. I fredags så hade vi mycket att göra, Kristoffer (min sambo) kom in till jobbet för att äta men istället för att äta fick han hoppa in och plocka disk. När 40 minuter gått och och rushen lagt sig så såg köket lite stökigt och vi började ta itu med städningen.  När det såg någolunda ut så frågar en hoppfull Kristoffer om han behövs mer, jag påpekar att bänkarna ska skina. Då utbrister Kristoffer:
-Jag är ju hungrig.
Jag fryser tilll, mitt i sopningen av golvet, tittar oförstående på honom en sekund och sopar sedan vidare. Kristoffer återgår tyst till sina sysslor.

Ni som vill jobba för mig kan skicka en CV till:
Café Con Amor
Skanstorget 1
41121 Göteborg

Du ska vara envis, kunna äta på stående fot (gärna på 5 minuter), hålla käften och bita ihop om du har ont någonstans och kräva minimal lön (gärna jobba gratis).



Fiiinaste lillasyster!


Fina små fjantar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0