Snälla flickor får saker och ting gjort.

Idag har det varit en härlig  dag med bra möten.
Under hela mitt liv har jag alltid trott att ett nej är ett nej och vice versa.
Jag har alltid trott att bollen är rund, för och si det sånn.
Sedan jag blivit egen företagare har jag insett att saker och ting är tvärt om.
Du kan få det mesta gjort genom att ha social kompetens, då snackar jag inte om att flasha tittsen eller muta.
Genom att bara vara trevlig, fattar ni?

Jag och Johanna är ett grymt team när det gäller såna saker, det är tillsammans som vi gör det bäst.
Idag var vi på Statsbyggnadskontoret för att få ordning på bygglov och bygganmälan.
Vi stod där och förklarade så gott vi kunde om hur vi ville ha det för maktens stränga män.
De stränga männen grillade oss på frågor, grymtade och ojade sig.
Plötsligt så mjuknade dom och sa:
- Hörrö, vi skiter i det här. Om vi ska gå in närmare på detta så kommer det kosta er massa pengar och tid. Bygg det som ska byggas och tänk inte mer på bygglov och bygganmälan.

Vi stod där och fattade knappt vad dom sa och tog sedan vårt pick och pack och stapplade ut som i trans.

Tack alla ni vänliga människor som hjälpt oss under vägen med att skynda på arbeten, tipsa, ge oss råd och på andra sätt underlättat för vår ekonomi!
Jag trodde inte att det fanns så många människor som skulle visa ett så genuint intresse för vad två unga kvinnor har i görningen.
Tack, tack, tack!




Pepp innan mötet på Stadsbyggnadskontoret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0