Här trivs jag.

Att få stå i köket i min ensamhet och dricka vin är en av mina highlights här i livet. Ja, självklart med en mängd produkter som ska tillagas och bra musik i stereon. Jag kan stå här i timmar och fixa med ditten och datten. Mat är livet, vin är livet, musik är livet och livet är till för att levas. Det enda jag saknar är en cigg. Men jag offrar inte mina privilegier för allt i världen.


Min plats i köket, vid spisen.


Gasspis är det enda rätta. Blev introducerad för 4 år sedan. Jag är helt såld och kommer aldrig att byta tillbaka till vanlig spis igen. Över min döda kropp.



Fröken hjort har fått sällskap av grädde, fond, enbär, lagerblad, svamp, morötter, lök, vitlök, dijonsenap, lingon och annat smått och gott. Till detta hade jag tänk en lila mos på potatis och rödbetor. Lite recept och massa spontanitet.
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0