Det där med att prioritera.

Att prioritera har fått en helt ny innerbörd för mig. Att duscha, äta, sova, städa, blogga allt måste planeras och  övervägas.

Prio 1 är sömn, utan sömn kommer jag inte att klara hålla skeppet flytande.
Prio 2 är mat. Tyvärr har jag slarvat ordentlig både med att äta och dricka, äter kakor när jag blir hungrig, vilket INTE är bra. Jag kommet blir tjock och må dåligt. Jag vet, jag har provat förr.
Prio 3 blir att duscha och blogga. Jag gör det varje dag men inte lika länge som innan.

Idag ska jag ta ta tag i prio 3, idag ska jag ta mig ett långt varmt bad och lägga in ett långt inlägg. Jag saknar skrivandet.

Ni kanske undrar hur det gått för oss i helgen?

I fredags hade vi nytt kassarekord, vi stängde lite tidigare och så hade vi invigningsfest för vänner och familjer.
Min mamma och pappa kom även upp för att se på resultatet.
Det var en trevlig tillställning där vi bjöd på snittar, kakor, vin och öl. Ingen behövde gå hungrig eller otörstig därifrån.

I lördags kom nästa glada överraskning. Än en gång nytt kassarekord. Göteborgsposten hade ett inlägg med bild i delen "2 Dagar" om oss. Alltså, vad mer kan man begära??? Varenda Göteborgare läser lördagstidningen. Hela lördagen och söndagen har folk kommit in och tittat, berömt oss för stället och för maten.
Vi har ju gjort egna recept på både hummus, pesto, räksallad, aioli och kakor, vilket gör att man blir extra stolt.

Vissa har kommit in och frågat om det var vi som pratade i P3 Christer förra fredagen, vilket är otroligt då jag bara nämde "kaffe med kärlek". Folk har fattat grejen, det är så himla coolt!!!

En hel del kaffenördar har också hittat till oss, de kommer för att testa oss. När man lagar deras espresso står dom som en hök över en och övervakar.
Tyvärr så gör vår espressomaskin FÖR varmt vatten vilket resulterar i att smaken blir lite bränd och detta har vi fått kritik för av de flesta av dom. Vi får bara ta åt oss av kritiken och ska försöka korrigera detta.
Alternativt så får kaffenördarna hitta ett annat ställe där dom kan övervaka processen.

ANNARS:

Jag är så sjukt tacksam!
Tack alla som väljer att hänga hos oss, tack alla er som nämner oss, tack alla er och bloggar om oss.
Tack alla er som visar sitt intresse och engagemang.
Ni är så snälla mot mig.
Jag är otroligt glad!



Prepp i köket innan invigning.

Mumsiga snittar.

Gottigt.


En samling glada människor på vår övevåning.


Svåra att motstå.


Ägarinnan i egen hög person.


Detta möttes jag av igår när jag kom hem från jobbet.
 Min man gick verkligen in för Beer-fest hemma hos Erik.
= )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0