Skavlan.

Igår var det en lugn kväll här hemma, jag drack något glas vin åt gott. Jag passade på att se på Skavlan, jag måste ju säga att jag tycker att han är grym. Hans sätt att intervjua människor och våga ställa frågor som ingen annan skulle våga ställa eller får något svar på lyckas han med galant. Jag älskar att lyssna på det norska språket, jag saknar det så fruktsansvärt ibland. Sjävlklart så snackar Skavlan svorsk för att svenskarna ska förstå men jag får ändå min dos.
Det var många intressanta gäster, däribland The Ark. Det fick mig att tänka tillbaka i tiden och bli nostalgisk.

För 10 (!) år sedan bodde jag i Karlskrona och jobbade på en nattklubb som hette Bio Bar. En av delägarna på Bio Bar på den tiden var en man som kallades Spiken, han var även nöjeschef på Café Opera. Det fina i kråksången var att denna lilla man kunde fixa ganska kända band till Karlskrona och det gynnade oss anställda på nattklubben. I vart fall så hade han fixat dit The Ark.
Det gynnade att jobba på nattklubb, man behövde aldrig betala i dörren på andra ställen och man drack alltid drinkar till reducerat pris.

Jag minns att jag kom sent till nattklubben, jag hade varit och förfestat och var inte intresserad av att se The Ark. När jag kommit innanför dörren så stötte jag på Spiken, han eskorterade mig in i lokalen medan vi samtalade. Plötsligt så kommer det fram en kille och pratar med Spiken, det var något bekant med honom och han var ganska het. Spiken presenterade oss och vi stod en stund och pratade.
Gissa om jag blev lite irriterad då det 5 minuter senare gick upp att det var Ola Salo.

Resten av den kvällen stod jag i någon så kallad VIP-hörna där Tha Ark blev nedklängda av unga fans. Det jag minns bäst var att det var gratis drinkar vilket jag givetvis utnytttjade istället.
;)

Det var lekstuga på den tiden. Vi bara festade och hade roligt mest hela tiden.
En annat grymt minne är när vi hade efterfest med Kent, den bästa efterfesten ever.
Det är dock en annan historia som jag kanske berättar en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0