Österlen VS Bohusleden.


Nu är det snart dags för semester för min del. Jag kommer att tillbringa de största delen nere på Hasslö med familjen och i Karlskrona med mina vänner. Den som tror att jag kommer att koppla av helt känner inte mig.

Jag kommer att vara ledig från midsommar och planerar att vara på Hasslö runt den 1 juli. Allstå har jag nästan en hel vecka som ska spenderas med kristoffer.
Först tänkte jag att vi kunde flyga upp till Abisko, gå till kebnekajse, bestiga skiten och sen gå vidare till Nikkaloukta. Jag har bestigit Kebnekajse en gång innan men då var jag i så dålig form att jag hade svårt att riktigt njuta av turen. Jag började dock inse att vi var tvugna att hålle ett högt tempo och att det i princip bara skulle bli stressigt av ta alla etapper på så få dagar.

Nu har jag hittat två andra förslag som ligger lite närmare till hands.

Antingen drar vi ner till österlen, där vi kan ligga på stranden, gå runt i små städer, bo på vandrarhem och bara bila runt i det vackra landskapet.
ELLER
Så tar vi Bohusleden som sträcker sig från Göteborg till Strömstad. Det är en vandringsled som ska vara mycket fin. Vi sover i tält, alternativt sovskydd, lagar mat över öppen eld och badar i sjöar och lever som vildar.

Det lutar åt det sistnämnda.

Förslag är välkomna!



Vackra Österlen.





Äventyrliga Bohusleden.






Kommentarer
Postat av: Patric "nivå"

Ta bohusleden, i strömstad kan ni få sova i mitt gästrum, litet, men har en skön säng.... P

2010-06-17 @ 12:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0