Gårdagen i bilder.

Jag hade verkligen en riktigt trevlig kväll igår.
 Jag bestämde mig för att överraska min pojk med lite roliga aktiviteter som vi båda gillar så klockan 16:00 började roligheterna.

Först ut så blev det ett tufft squashpass på 45 minuter, som vanligt så blev det intensivt, känslofyllt och jämnt. Kristoffer fick äran att vinna denna gång, men det var enbart för att det var hans dag.

Efter det tuffa passet begav vi oss ner på stan för att gå till Heaven 23 för att käka räkmacka och dricka god öl. Heaven 23 är ett hotell i Göteborg som har en panoramabar högst upp i byggnaden. Man kan verlkigen sitta i timmar och titta ner över staden och förundras över det organiserade kaos som är uppbyggt. Räkmackorna var asgrymma och asdyra men helt klart värt att.
Så genialiskt att göra en räkmacka som är fullproppad av handskalade räkor och sedan ta 150 spänn för den. Folk älskar det och folk köper dom.

Efter maten så gick vi till Bishop Arms på Avenyn. Både jag och Kristoffer älskar god öl och att kunna välja och vraka från ett ställe som besitter både utval och kunskap är toppen. Vi satt och provade lite olika ölsorter och glömde helt bort tid och rum.

En sista etapp på vägen hem fick bli Avenyns berömda korvkiosk där vi avslutade med en korv med mos.

En helt underbar onsdag, sådär mitt i veckan.


Grymma mackor!


Korsvägen uppifrån. Liseberg till vänster och Avenyn till höger. Rätt upp bakom skogen bor vi.


Bishop Arms, ett bra ölhak med skön stämmning.


Ascebergsgatan.


Min älskade vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0