Vissa dagar överraskar.

Idag hade SMHI lovat mig sol från 08:00-19:00. När jag slog upp mina blå så möttes jag av en grym besvikelse, det var hotfulla regntunga moln så långt ögat kunde nå. Min plan var att ligga och sola hela dagen eftersom Kristoffer skulle jobba lördag och söndag.
Tack och lov så finns det båt även här ute på Styrsö så vi begav oss ut på en liten tur i skärgården. Det finns världens gulligaste ö som heter Köptadsö, det finns varken bilar, cyklar eller mopeder utan man går och behöver man bärhjälp så får man använda sig av en skottkärra. De små vägarna är asfalterade och husen ligger tätt. Det ser ut som en dockhemsö.

När väl klockan blev 14:00 så kom den efterlängtade solen, jag kastade av mig kläderna och har nu legat på en brygga i ett par timmar och lapat sol. Jag hann även med och springa en tur på 6 km, det var tokvarmt men skönt.

Nu ska jag knäppa en iskall ale och fira att det är lördag.

Herregud så effektiv man kan vara ibland.


Att köra båt måste vara bland de bästa jag vet. Snart köper jag mig en egen.


Vissa har mer pengar än andra.




Viktigt att märka sin skottkärra så att ingen annan tar den.


"Se lite arg ut så att folk åtminstone tror att du är farlig" sa jag till Kristoffer. Det gick sådär.


Denna brandstation är imponerande stor. Undrar om dom har en skottkärra där inne med en 10-liters dunk med vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0