Jag har 600 månader kvar att leva.

I helgen var jag i Oslo. Väl i Oslo åt jag middag med en gammal vän som har mycket erfarenhet bakom sig. Vi pratade länge och väl om livets alla små hemligeter. Han sa "Vi lever bara i 900 månader"
Det fick mig att tänka till.

Hur fort går inte en månad?
 Hur snabbt svishade inte semestern förbi?
 Två månader som nu i efterhand känns som två veckor.
Förvaltade jag mig tid?
Visst gjorde jag det, jag bidade min tid och jag är nöjd över det jag hade.

Jag har levt i 350 månader, alltså lite mer än 1/3 av mitt liv. Det gäller att ta vara på den tid man har, förvalta, förverkliga och njuta.
Jag har gjort upp en plan, jag vet vad jag ska göra de resterande 10 månaderna fram till min 30-årsdag.
Det handlar om små, små förändringar men ack så härliga.

-Jag ska lägga mer tid på löpningen, jag ska bli snabbare, starkare och mer vältränad än jag  någonsin varit. Jag ska tänka tillbaka på denna period när jag blir äldre och då komma ihåg dessa 10 månader av träning som ett roligt träningsprojekt.

- Jag ska resa mer eller göra utflykter. Hela förra året hade vi öppet 7 dagar i veckan, nu har vi stängt söndagar och jag ska genast se möjligheter i detta.

-Jag ska umgås mer med mina vänner och aldrig glömma hur viktiga dom är.

-Jag ska äta god mat minst en gång i veckan. Med god mat menar jag något som det ligger lite ansträngning bakom.

-Jag ska vara glad och lycklig över det jag har men samtidigt sträva uppåt och framåt.


Detta inlägg ska sparas och om 10 månader så ska vi se hur väl jag förvaltade dessa små, ynka månader som sakta men säkert äter upp min existens.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0