Äkta Stringhylla!

God morgon, så skönt att fått sova ut. Hela 9 timmar tog det, nu är Jill tillbaka igen.

Var inne på en second hand i Ronneby för ett par dagar sedan. Denna butik är grym, här hittar jag alltid en massa fynd. Priserna är humana och grejerna håller bra kvalité. I Göteborg däremot är det hutlösa priser på skräp.

I vart fall så stod jag vid kassan och skulle betala för mina nya koppar som skulla pryda Con Amor då jag plötsligt såg något attraherande i ögonvrån. "Ååååååh, vilken fin Stringhylla!!!" utbrister jag.
Den trevliga farbrorn berättade att hyllan hade kommit in 2 timmar tidigare och att det var en äkta Stringhylla med märkning och allt. Den låg på 450 men eftersom jag var så trevlig så fick jag den för 400 kr.

 Eftersom jag timmarna tidigare hade umgåtts med min barndomskamrat Carin som är expert på att övertyga folk om att antika märkesgrejer är en invenstering så slog jag till utan att blinka.

När jag gjort mitt köp ringde jag exalterad Carin och berättade om mitt fynd/investering. Carin sa med en hemlighetsfull och bestämd röst "Känner du känslan Jill av att gå hem med en riktigt bra grej?"
Jag var hög och berusad på samma gång och plötsligt förstod jag hennes grej.

Nu är jag inbiten.

Passar på att slänga in lite bilder från veckan.


Var och hälsade på min barndomsvän Carin i onsdags. Skulle ner och överraska henne men hon hade redan luskat ut det.


Den här lilla platshunden är en investering menar Carin, jag tycker mest att han är plastig och lite konstig.



Under sommaren har jag bott i bilen och att ha sin garderob där är en självklarhet.
Lite trixigt  att vara diskret när man parkerat brevid en skola full av småbarn.



Av med skor...


av med strumpor...


och påååååå med trånga strumpbyxor som har varit strängerligen förbjudna hela sommaren.


In med det gamla och på med det nya....


Tadaaaaa!


Mina senaste inköp. Hur coola är dom inte? Tänk att dom ändå är från 50-talet, färgen, formen trycket osar trend.


De färgglada espressokopparna kommer också från 50-talet och är nya favoriter på hyllan.


Min käraste ägodel (för tillfället)


Beviset på en äkta hylla. Visst är loggan fin???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0