Helgens sumering.

Ja, då var helgen slut.

Dags för lite söndagsångest, som vanligt. Det hör liksom till att sitta här och älta måndagen lite.
Även denna helg gick relativt bra utan alkohol. Klart att jag saknar att få ta ett glas vin till maten då....så jäklar orättvist!!!
Veckan som kommer är fullspäckad med leverantörsmöten, hantverkare och dylikt. Det börjar dra ihop sig.

Idag är den den 13 september. För 2 dagar sedan hände den hemska terroratacken i New York då 3000 människor miste livet.

För 8 år sedan på dagen reste jag själv för första gången, jag slog på stort och bokade en flygbiljett till Thailand.  Det var kaos i välden och ännu mera kaos i Abu Dabi där vi smart nog skulle mellanlanda.

Jag började mitt äventyr med att sätta mig på en bar uppe på Arlanda och dricka öl med en norrman, jag kom ihåg att jag jag inte fattade vad han sa samt att jag blev ganska i gasen. Efter ölen gick jag till fel gate och höll på att missa planet.

Väl på planet träffa jag en snäll gubbe som hade frugan hemma och som skulle ner till Thailand för att träffa flickvännen.
När vi kommit ner till Phuket visst jag inte vart jag skulle utan satte mig i en taxi tillsammans med gubben och hans "tjej", dom hittade ett fint rum till mig och erbjöd mig sitt sällskap.

Eftersom det var lågsäsong så fanns det knappt en turist i hela Phuket, ja förutom alla karlar då.
Jag tillbringa mina veckor med att umås med ett MC-gäng från Uppsala som hela tiden höll ett vakande öga på mig, jag hängde även med "tjejerna" i barerna och en och annan vilsen turist.
Vädret var skit och jag festade hela nätterna och sov mest hela dagarna.

Det var min första resa på egen hand och tacksamt nog inte den sista. =)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Kul att få läsa om din resa, det var väl på den tiden vi jobbade ihop...

När det gäller helgen utan ett glas vin håller jag fullständigt med dig, det är det jag saknar mest faktiskt, ett glas vin till maten. Herregud så gott.

Nåväl, en vacker dag kan man njuta av det igen.

Kram på dig.

2009-09-14 @ 18:33:14
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0