Det är dags att separera.

Vi har under 4,5 år haft stikta sovrutiner. Vi har alltid delat täcke i vår 1,20 säng.
Punkt slut.

Bara tanken på en 1,20 säng får det att krypa i kroppen på vissa. För oss är det väldigt viktigt att få ligga nära varandra, tätt omslingrade. Detta skapar vissa problem.

I natt vaknade jag av att jag var kall och blöt, riktigt obehagligt.
Brevid mig låg min kära sambo och toksvettades, alltså hela täcket var blött. Jag var tvungen att vända på täcket för att känna mig någolunda torr.

Min kära man är väldigt varmblodig och går alltid runt i bar överkropp hemma. Han svettas dock aldrig dagtid, däremot så sker detta nattid.

Kanske det är dags för oss att bli vuxna?
Kanske det skulle vara dags för en större säng och två täcken.
Eller?

Kanske vi fortsätter med våra barnsligheter ett tag till, jag kan nog stå ut med det obehagliga när jag får ligga nära och tätt omslingrad den jag älskar.


Kommentarer
Postat av: anne-lie

haha, magnus och jag delade 1,20 säng tills jag blev gravid. när någon sa; -va delar ni den sängen? svarade vi; -ja vi älskar varandra! =) men sedan blev jag för tjock... och helt plötsligt var vi tre som trängdes i en 1,80 säng... nu är vi fyra.

2009-09-23 @ 16:31:57
Postat av: Anonym

haha, magnus och jag delade 1,20 säng tills jag blev gravid. när någon sa; -va delar ni den sängen? svarade vi; -ja vi älskar varandra! =) men sedan blev jag för tjock... och helt plötsligt var vi tre som trängdes i en 1,80 säng... nu är vi fyra.

2009-09-23 @ 16:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0