Veckan som varit och mina mål.

Veckan som varit har gått så otroligt snabbt. Jag önskar att det hade varit möjligt att bromsa in tiden lite.
Mina mål som jag satte i början av veckan har gått som räknat.
Vi har satt nytt rekord varje dag på kassan. I fredags och i lördags var det full rulle!
Kosten har det gått sådär med, slarvat med tiderna och ätit KAKOR i massor.
NU ÄR DET KAKSTOPP MED OMNEJD!
Om jag stoppar i mig en enda liten kaka eller något som innerhåller vetemjöl så får jag böta 1000 kr som ska direkt ner i dagskassan.
Träningen saknar jag jättemycket, jag brukar drömma om att jag springer ute i skogena  om nätterna, haha!

Veckan som kommer ska jag sätta nya mål.
Denna vecka är prio 1 träning, prio 2 kost och prio 3 nya rekord.
Mår inte jag bra i kropp och själ så kommer knappast mitt företag att göra det.

Helgen var så himla mysig. Jag och Kristoffer slängde ihop tapas i fredag till Sandy, Janne och Nathalie. Det blev chorizo från Barcelona, spansk omelett, färsk pasta, champinjoner stekta i vitlök, albondigas, oliver och massa olika typer av ost. Till detta avnjöts det självklart gott rödvin från Rioja.

Förr i tiden när jag och Sandy träffades så festade vi och svinade till långt in på morgontimmarna, numera är hon en småbarnsmamma som sliter för att få några timmars sömn och jag är egen företagare som sliter för brödfödan samt sömn.
Detta resulterade i att vi gick och la oss klockan 22:00 i fredags. Mätta, belåtna och helt tillfreds utan vare sig drinkar, disco eller sena nätter.

I lördags vaknade jag oförskämt utvilad 08:30, så otroligt skönt att få sova ut! Efter att ha ätit frukost med mina vänner stack jag ner till Con Amor för lite lördagsjobb. Det var verkligen full rulle, det var fullsatt nästan hela tiden. Det är så roligt när man ser stamkunderna uppenbarar sig, det är en häftig känsla att bli vald.
=)

Lördagkvällen var hur mysig som helst, jag slängde ihop en 3-rätters med hjälp av Kristoffer.
Det blev melon, parma och parmesan till förätt, till huvudrätt slängde jag ihop en renskavsgryta, jag improviserade och resultatet blev grymt. Till dessert hade Kristoffet gjort tobleroneparafit med hallon, en 10-poängare för er som gillar choklad. Till detta drack vi otroligt gott vin, Izadi.
Även denna kväll avslutades innan klockan hann bli 00:00.

Idag vaknade jag än en gång utvilad och peppad till 1000 för jobb.
Det regnade idag vilket resulterade i att det var ganska lungt hos oss på Con Amor.
I det hela har det varit en bra helg.

Om söndagkvällarna har jag vissa rutiner, en av dom är att tappa upp ett hett bad. Jag brukar ligga och ta igen mig efter en hård arbetsvecka samt fundera på nästa.

 Givetvis så har vi inget varmvatten, det har inte funnits något sedan i fredags. Pannan har visst gått sönder och vår hyresvärd  är visst lite slö. Inga element fungerar och inget varmvatten.
Visst är det typiskt???
Är detta min belöning efter att ha jobbat 14 timmar om dagen 16 dagar i rad???
Är detta tacken KARMA???
En liten, liten sak begär jag och vad får jag?
Det är bäst att det händer något bra imorgon.

Jaha....det blir till att koka upp lite vatten så att jag åtminstone kan svabba av mig och tvätta håret.
Håret ser ut som om jag har doppat det i olja.




Jag var lite dålig på att ta bilder i helgen men här kommer några.


Underbara lilla Nathalie och jag har busat hela helgen.


Mys vid frukosten.

Mitt alldeles egna söndagsmys efter en hård arbetsvecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0