Vart har mina pengar tagit vägen...?

Imorgon ska jag och min vän Johanna skapa ett konto där vi ska sätta in 100 000 kr till ett aktiekapital, det måste man göra om man ska öppna upp ett aktiebolag.
Nu till saken:

I torsdags tömde jag mitt norska konto på pengar, det vill säga ALLA min besparingar. Tänkte att jag skulle göra ett finansklipp nu när kronan är så låg, jag satt här hemma, gned händerna och flinade tyst för mig själv över mitt geniala drag. Tänka sig att man kunde få 20% extra pengar genom att göra en enkel överföring från noska till svenska konton.
Idag ville jag kolla mitt svenska konto för att se vilket klipp jag gjort och döm av min förvåning när det står att jag har 34 kr på kontot, 34 KRONOR!!!!! Blicken blir tom, tankarna börjar snurra, hjärtat gör dubbelslag och jag känner mig liksom inte lika tuff längre.
Visst har pengarna bara tagit en liten omväg, visst är dom på mitt konto snart? Snälla, säg att det är sant!

Imorgon ska jag till banken och då ska jag sätta in 100 000 kr på ett konto, pengar som jag inte har.

Kanske jag inte kommer att öppna upp eget iallafall.


//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0