Regn och rusk

Jodå, lagom till midsommar kommer regnet och rusket.
Det blir mörk, blåsigt och ruggigt och man kan knappt tro att det är sommar.
Det brukar aldrig slå fel och det gjorde det inte heller denna gång.

Jag minns när jag jobbade i Oslo för två somrar sedan.
Vädret var jättefint hela juni, ja fram till midsommar då öppnade sig himlen
och sedan så regnade det varje dag i en hel månad.
Det gjorde inte mig så mycket i vilket fall som helst för jag jobbade hela tiden.

 Oj, nu fick jag precis besök av en liten vän.
Han brukar komma förbi så fort jag öppnar upp mitt fönster.
Han brukar sitta på insidan av min fönsterbräda och vänta på att jag ska bjuda på något gott.
Idag blev det ett par russin, jag tror hans barn blev glada för nu är det tyst i trädet utanför.
Eller så tog jag livet av dom genom kvävning...






Vem vill gå ut? Inte jag iallafall.




Här har vi han, min lille vän. En blåmes eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0