Lördag!

Genom mitt jobb har jag under åren tacksamt nog fått bo runt en del.
Ja, tacksamt för mig som älskar nya ställen att utforska.
Oslo, Göteborg, Köpenhamn och Bergen har det hunnit bli.

För att på bästa sätt lära känna en ny stad så tar jag dagliga
promenader. Det är då man upptäcker de mysigaste cafeérna,
restaurangerna, butikerna.

Idag blev jag förälskad i Bergen,
jag blir snabbt förälskad i nya ställen.
Bergen tar dock priset.

Små trähus överallt, trånga gränder som leder ner till vattnet,
kullerstenar och berg.

Jag är tacksam för att kunna spendera et par veckor här.




Så, nu är det dags för turisterna att åka vidare.




Fint väder även denna dag!








Underbara små hus.




Underbara små gator.



Så här vill jag bo!





Torget, en mötesplats för stora som små, gamla som unga.




Ja, och i detta tråkiga nybyggda huset bor jag i.
Placerad på horstråket, jajemen..
Hororna är trevliga, dom hälsar man på när man går förbi,
värre är det med skåpbilar som kryper förbi en om kvällen, brrr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0