Nu är det Fredagsmys (inom sion tid iallafall)

Har varit nere på stan en sväng, när jag säger stan så menar jag Göteborg.
En av mina favoritsysslor här i livet består av att gå inne i Göteborgs saluhallar,
här finns de flesta delikatesser som man kan tänka sig.
Vissa dagar går jag bara runt och låter mig inspireras,
andra dagar går jag lös fullständigt på alla dessa läckerheter.

Eftersom det är fredag idag så fick jag inte bara titta utan även köpa en massa gott inför kvällens Fredagsmys.
Idag blev fångsten en hög olika ostar såsom blåmögel, brie, getost, samt några hårda ostar ,
sedan gick jag bort till charken och köpte loss  både parma- och serranoskinka, här ska firas minsann!
Till detta blir det äkta spansk chorizo som jag fått av en vän samt marinerade oliver och vitlöksklyftor.
Avslutningsvis så köpte vi 1 (en) flaska gott rödvin. (om jag hade fått bestämma så skulle vi köpt 2 flaskor men "chefen" har börjat bli sträng och det är väl lika så bra att lyssna på honom.)

Nu längtar jag tills klockan ska slå 19:00 och fredagsmyset kan börja på allvar.
Fram tills dess får jag nöja mig med att kasta lystna blickar på kylskåpet och längta.










Kommentarer
Postat av: E

Bra tycker jag att chefen börjat sätta ner foten :)

2009-06-12 @ 15:54:40
URL: http://emtomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0