Starbucks till Sverige.

Det har varit en evigt tjat om att Starbucks kommer till Sverige inom kort. Med detta menas att Starbucks ska öppna upp på Arlanda.
Tro mig, det är ju jättetrevligt med Starbucks, absolut. Jag kan tänka mig en isande frappuccino en varm dag i Kuala Lumpur eller en stor latte i kalla New York, det hör semester till för mig.
Däremot så är jag inte jättesugen på att se städer bli invaderade av Starbucks för ni vet väl att detta är deras strategi?
Öppna så många som möjligt på en och samma gata, och gärna på alla gator. Går en dåligt stänger dom ner med omnejd och öppnar upp nåra kvarter bort. Aggressivt och koncist, sen blir man aldrig av med dom, som kackerlackor.
Madrid är en bra exempel på hur en vacker stad kan förfulas av deras gröna logga.

Svenskarna jublar, amerikaniserat, dyrt massprudecerat kaffe till Sverige.
Jag, jag gäspar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

helt enig JIllan, smakat på det där kaffet i både dubai, hongkong, amsterdam och london.... och kuala lumpur också om jag inte minns fel. Brände tungan av mig i dubai, det kommer jag ihåg... och inte kan de laga latte-art hellt. bara skumm ju, uansett vad man beställer.... sådär ja, nu fick jag ut min lilla inneboende ilska....:)

väldens b¨sta godaste JUL ønskar jag er. Nu spurtar vi sista vägen!

Puss

2009-12-18 @ 19:36:40
Postat av: nanna

Bergen :)

2009-12-18 @ 19:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0