Slutkörd

Det har gått i ett för mig den senaste tiden.

Jag kom hem i fredags kväll från Oslo och började i lördags morse att riva  det mesta i min lokal som inom kort kommer att bli Café Con Amor. Vi bokstavligen river hela skiten, det är lite skrämmande men väldigt givande. Man kan så mycket mer än vad man tror.
Vi har haft tacksam hjälp av Johannas mamma och pappa samt av min sambo Kristoffer.
Min underbart snälla sambo har målat och fixat nu när vi var borta, han är så snäll och fin.

Vi har valt att inte täcka syltfönstret med plast utan alla som är nyfikna får titta in och prata lite med oss. Det är en del av vår marknadsföringsplan. Att redan nu skapa ett intresse och en relation med dom som går förbi oss varje dag.

Nu ska jag ge mig själv lite välförtjänt vila i sängen med Kvarteret Skatan.




Väggarna på övervåningen är borta, uppe blir det sedan sittplatser.



Vårt skyltfönster, vi har skrivit på träboxarna. På den ena står det "Nytt spännande café på gång"
På den andra har vi skrivit "Vi bygger så fort vi kan"
Vi borde skriva en tredjde där det står "Vi river så fort vi kan"
Det kommer att dyka upp fler meddelanden under tiden, allt för att öka nyfikenheten hos passerande.




Vi är sååååå duktiga jag och Johanna. Vi lägger ner vår själ och kärlek.








Imorgon blir det tippen, hela stället ser ut som en soptipp.




Vårt så kallade kök. =)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Kul att få se lite bilder och bra med de där meddelandena i fönstret det hade fått mig att bli nyfiken i alla fall. Kör hårt och lycka till!

2009-08-31 @ 14:33:34
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0