Sommar, sommar, sommar!


Jo, jag lever i en värld där allt går om man bara vill. I min värld kan även ganska stora beslut tas på ganska kort tid. Att köpa Con Amors lokal tog sisådär 1 minut för mig att bestämma, en halvtimma tog det innan jag och Johanna skakade hand på att vi skulle göra det ihop. En vecka senare hade jag sagt upp mig från mitt gamla jobb och hela 2 månader senare fick vi beskedet om att vi fick köpa lokalen. Det var en jobbig väntan men väl värd all väntan i världen.
Nu är Con Amor vår alldeles egna bäbis som vi älskar över allt annat på denna jord.


Vi gillar att skaka hand på saker, speciellt viktiga saker som vi bestämmer mer på känsla är på förnuft.
För några veckor sedan var det dags att skaka hand igen.
Det var en söndag, vi stod på jobbet och började plötsligt glida in på sommaren. Planen var att stänga er Con Amor för vi visste att det skulle vara heldött på gatan som vi ligger på hela sommaren så vi skulle i princip gå back på att ha öppet. Våran plan har varit att sticka till Norge och jobba eftersom vi skulle vara panka. Vi blev båda lite nedstämda då vi insåg att vi än en gång skulle vara borta från vänner och familj och inte ens få vara lediga. Plötsligt utbrister Johanna:
"Ja, jag får ju alltid bo hemma hos mamma och pappa i skogen, där bor man ju gratis iallafall och några pengar lär man ju knappt göra av med."
I samma stund som Johanna nämnde detta så kom jag på att jag minsann också har en mamma och pappa men som bor ute på en ö och där får man säkert också bo gratis om man är en snäll 28:årig, pank, egenföretagare.
Så jag sa:
"Men Johanna, vad tror du om att ta 6 veckors semester hemma hos mamma och pappa?! Hade inte det varit skoj så säg???"

30 sekunder senare hade VD:n och Vice VD:n skakat tass på att det blir 6 veckors fattig semester i sommar hemma hos mamsen och pappsen.
Jag har inte bott hemma på riktigt sedan jag var 17 år så detta ska bli spännande.

Min tanke är ju såklart att jag i sommar ska kunna umgås med er vänner därhemma i Karlskrona och på Hasslö som jag under så många år inte har hunnit med att träffa. Jag kommer att vara hemma hela juli och en bit in i augusti och jag LÄNGTAR!

Jag längtar efter att ta en öl i solnedgången, och jag längtar efter att få umgås med alla igen.
Jag längtar hem och jag är så jävlar glad över att vi tog detta beslutet.

Vi ses till sommaren!








Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhhh, gud vad kuul! Då ska vi leka! Kram

2010-05-18 @ 07:10:12
URL: http://emtomi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0