Samtal mellan mig och mina ben.


Jill:
Nämen tjena benen! Vad tyckte ni om dagens träningpass?

Benen: Jovars...

Jill: Jovars???

Benen: Nä, det kändes lite onödigt.

Jill: Det var väl inte ett dugg onödigt, det var ju skönt!

Benen: Tyckte du ja...

Jill: Ok, jag fattar. Ni är fortfarande upprörda över förra veckans halvmara på asfalt?

Benen:...

Jill:
Men, alltså. Det var inte meningen. Ni var ju också med på det!!!

Benen: Jo, men inte de sista kilometrarna, då ville vi lägga av men det ville inte du.'

Jill: Ok, jag förstår. Förlåt. Hur ska jag kunna gottgöra er?

Benen: En rejäl laddning Voltaren och ett par nya skor.

Jill: Nya skor? Men för att få ett par nya skor så måste vi klara lördagens lopp på mindre än 2 timmar!

Benen: Hrmm, ok OM vi lovar att inte krångla på lördag OCH klarar 1 timma och 55 minuter så är vi värda ett par nya joggingskor och ett par fräcka partyheels.

Jill: Herregud, vill ni ruinera mig fullständigt???

Benen: Själv göra, själv ha, som man brukar säga.

Jill: Ok, om ni lovar att bättra er och sluta krånga så förbaskat så lovar jag att köpa två par nya skor. Deal?

Benen: Ooooh, yes baby! It´s a deal!

Jill: Ok, då säger vi det. Ingen mera träning och så ger vi järnet på lördag.

Benen: Sluta tjata så förbaskat Jill. Stå du för ditt ord så står vi för vårt.

Jill: Förlåt, ni har bara en tendens att göra mig lite nervös men då släpper jag det nu. Så!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0