Måndag.

Ok, så här ligger det till.

Om 10 dagar ska jag springa Göteborgsvarvet, mitt mål är att springa det på 01:59:59. Detta kräver en viss ansträngning från min sida såklart.

Jag börjar bli nervös, på riktigt. Tänk om inte benen håller, tänk om jag skadar mig, tänk om jag drabbas av mjölksyra efter 5 km? Det börjar alltså bli dags att ladda big time för det stora loppet på 21 km. Det är många faktorer som spelar in för att kroppen ska gå som en klocka.
Nu tar vi bort alkohol, cigg, godis, halvfabrikat och ägnar oss bara åt att äta fett och proteinrik mat.
Lika så bra att helgardera sig liksom.
=)

Jag är rädd.

Måndag morgon, 07:00. Borde vara på jobbet nu men jag sitter hemma och målar naglarna samtidigt som jag frenetiskt slevar i mig gröten som ska hålla mig på fötter under förmiddagen.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ska du inte häva i dig en hel del kolhydrater också (GI låga)?? Kroppen behöver ju ladda med energi inför ett sådant lopp!!

2010-05-10 @ 08:39:44
URL: http://emtomi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0