Underbara fredagar.

Gårdagen var så fantastisk som fredagar ska vara.

Igår hade jag ett trevligt besök av en man på Con Amor, han var fotograf och hade sin egen studio inte långt ifrån oss. Jag älskar att knyta nya kontakter med folk. Vi började samtala om ett samarbete och om allt går vägen så kommer snart vårt vackra lilla café bli ännu vackrare.
Jag kommer att hålla er updaterade.

Vi hade även daMatteo på besök, våra leverantörer av kaffe. Vi gjorde en ny kaffeprovning (kopping) och blev genast förtjusta i en Kenyan. Han ska få förgylla vår brygg ett par veckor framöver tills vi tröttnar på honom, då byter vi ut honom mot en annan uppstickare.
Provade även på att äta kaffebönor igår. Gott, faktiskt!

Vi passade även på att pynta med våra nya blommor igår. Man kan säga att vi garanterat ligger lite före alla andra när det gäller att påskpynta. Det ser ut som....ja jag vet inte, men roligt hade vi!

Efter en härlig 12-timmarsdag på jobbet begav vi oss hem till ett dukat bord som avslutades med ostbricka. När klockan var 21:00 var jag tvungen att kämpa med ögonlocken. Det är banne mig helt sanslöst och när klockan var 22:00 gav jag upp.
Haha, det var den partypinglan det!
Herregud, ni som känner mig från förr skulle knappats känna igen mig.
;)

Fördelen med att lägga sig tidigt är att man vaknar 07:30 på en lördagsmorgon, utvilad och full av energi!!!


Här ska det provas kaffe!


Hitta en fin spann att sätta påskliljor i...


...en teburk fick även göra plats för lite lökar...


ljuslyktan och våra små ljushållare fick också offras...


...ja alltså inget fick gå till spillo.


Gult, gult, gult, så långt ögat kan nå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0