Lördag!

Jag vet inte om jag varit extra snäll i det sista men jag ser definitivt ett mönster. Denna vecka har jag fått 3 presenter! Allstå, jag brukar inte ens få så gär mycket grejer ens när jag fyller år.

Present nummer 1:

Igår när vi anlände till jobbet tidigt på morgonen så låg det en tygpåse utanför. I tygpåsen låg en sån där jutesäck som man har till kaffebönor under transport. Det fanns även ett brev med.

 

Vi blev jätteförvånade och glada. En okänd människa har tänkt på oss.
 Senare under dagen så bestämde vi oss för se vad vi skulle hitta på med säcken, jag gick ut för att rista den fri från damm. När jag som bäst står där och ristar så ser jag en äldre utländsk kvinna lite längre bort som iakttar mig. Tillslut så verkar det som om hon tar sig mod och hon stegar fram och för att bekänna färg. Vi har aldrig sett damen innan, hon har aldrig besökt oss.
Däremot så berättar hon att hon varje morgon går förbi klockan 07:00 på morgonen på väg till jobbet, samma sak hem. Hon tycker att vi är så duktiga som jobbar så hårt och hon tycker att vårt ställe är så fint. Under dessa 5 månader som vi har haft öppet har hon följt utvecklingen med kunder, från att stå med tomma lokaler till att ha dom fyllda, hon var glad för vår skull. Hon hade fått säcken som en gåva och tänkte med en gång på oss.
Hur rörande är inte detta?

Det finns hopp för mänskligheten.

Så här gjorde vi iallafall.


Visst blev det fint?

Nu är det dags att göra ett ryck här hemma. Resten av presenterna får ni se ikväll.

Idag är det lördag och då ska det bakas och stökas så det står härliga till nere på Con Amor. Vädret är underbart!
Det blir en bra dag idag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0