Jag har precis fått 25 önskningar!!!

Fick en kommentar av Anna från Bergen, ang äggen. Hon menar att det i Norge är tur att få 2 gulor i ett ägg och att man får önska sig något. Jag säger bara WOW!!!

Med tanke på att jag knäckte ett brett, flak (eller vad det nu heter på svenska) med 25 ägg på med dubbla gulor så borde jag få önska mig 25 önskningar, weeeehej!

Här är svaret från kronägg ang dubbla gulor:

"Dubbelgula beror på ”omognad” i hönans äggproduktion, ganska vanligt att det händer hönor mellan vecka 19-23. Hönan släpper helt enkelt två äggulor samtidigt, precis som hon kan släppa ägg utan någon gula alls, men dessa ägg sorteras bort i packeriet. Så detta är inget humbug utan naturens gång, se det som en bonus."



Kommentarer
Postat av: Feffe

Hmmm, lite otydligt vad kronägg menade med sitt svar:=)

2010-03-25 @ 07:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0