Fredag!

Äntligen är fredagen här igen! Veckan har verkligen gått hur snabbt som helst. Nu sitter vi här med vårt fredagsmys. Hallon, yoghurt, honung, espresso, bröd, grönsaker, smoothie och massa annat gott.

Nu ska jag berätta en rolig händelse som utspelade sig i veckan. Först måste vi backa tiden till 2004-2005.

Jag och Johanna jobbade i Oslo på ett café som låg på Storgatan, det var roliga tider med mycket jobb och mycket fest.
I vart fall så kom det in en svensk kille varje dag som köpte kaffe av oss. Han jobbade på Carlings lite längre ner på gatan som så många andra svenskar gjorde på den tiden. Vi tog alltid några ord, inget mer.
Åren gick och både jag och Johanna drog oss vidare och gamla stammisar glömdes bort.

För några dagar sedan stod både jag och Johanna på jobbet. In kom en kille, eller man eller vad man nu ska kallar folk som närmar sig 30-strecket. Han beställer kaffe, och vi båda fick en känsla av att det här har hänt tidigare. Vi tittar på varandra och han sa:
-Har inte jag köpt kaffe av er tidigare???

Så otroligt att våra vägar fick korsas igen. Vi båda har blivit lite äldre och lite mognar(inte i huvudet, snarare i kroppen). Vi har alla 3 flyttat från Oslo, varit ute och rest för att sedan bosätta oss i Göteborg när vi tröttnat på det flyktiga livet.  Han jobbar fortfarande med demin och vi jobbar fortfarande med kaffe. Fast nu är det under andra omständigheter. Vi äger, han är någon form av chef.

Mina år i Oslo har öppnat upp många dörrar.
Visst är det otroligt???

Jag önskar er alla en underbar fredag.

Fredagsmys på min övervåning på Con Amor.


Kommentarer
Postat av: doppio espresso

hihi bimbocafé NO 1 eller?!?!

2010-03-31 @ 20:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0