Styrsö med omnejd.

Kom ut till Styrsö igår. Denna underbara lilla ö i Göteborgs södra skärgård. Små söta vägar, små söta hus. Här finns inga bilar och med det inget buller. Här tar man sig fram med flakmoppe, barn sitter fastspända i surrade läskbackar och kärringar sitter fastspända i bekvämare små stolar . På grannön får man inte ens cykla, där får man ta skottkärran till båten om man har packning. Det finns skottkärror uppradade längs med vattnet.

Jag började min semester med att ta en lång löptur i markena här ute, det är underbart vackert. Man springer genom lövskog, granskog, på sandstrand och bland fåren i hagen. När jag kom hem så mötte svärfar mig på altanen med en öl i näven, det kändes härligt att sitta i träningskläderna och svalka sig med en kall öl i kvällssolen efter träningspasset. Lite motsägelsefullt kanske men sådan är jag.

Ibland saknar jag verkligen ölivet och havsluften. Jag är nämligen själv uppväxt på en ö och jag tror att jag om några år kommer att bli öbo igen. Jag trivs med enkelheten som erbjuds.

Nu börjar det bli dags att planera dagen för om några timmar är det bröllop, som jag längtar.



Donsö hamn


Åka flaka är skoj.


Min otroligt heta och brundbrända man. Vänta tills ni får se honom i komstym.


Dom som vill glassa lite mer köper golfbil som dom susar runt med.


Lördag morgon, 08:20 jag är redo för en ny spännande dag.


Morgonpromenad runt ön.




Hemvägen gick vi längs med strandremsan.


Grannarna, här sitter vi ibland och blickar ut över havet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0