Det där med after work.

Förslagsvis så kan man vakna 07:30 en lördagmorgon men det är inget jag rekomenderar.

När jag vaknade imorse så låg jag i en tom säng med en konstig smak i munnen, sakta men säkert började jag inse att gårdagen var sanslös. Förr i tiden, innan jag blev egen företagare brukade jag och Johanna vara ute och leva rövare men nu för tiden orkar vi inte det längre, tills igår...

Det där med After Work har varken jag eller Johanna varit några stjärnor på. Att gå till en bar och ta en öl eller två rimmar illa helt enkelt. Det brukar sluta med att vi arm i arm får leda hem varandra runt midnatt.

Igår tog vi och avancerade lite, vi valde att fira vår polska fönsterputsares födelsedag till hans stora förtjusning. Vår polska fönsterputsare är något år äldre än oss, han har varit hos oss varje dag i 5 månaders tid och druckit kaffe, 2 gånger i månaden putsar han även våra fönster. Vi gillar honom och han gillar oss. Svårare än så behöver det inte vara för att få umgås med fröknarna på Con Amor.
Efter att ha jobbat så tog vi och promenerade bort till en engelsk pub för att ta "en öl eller två"

Halvvägs in i kvällen så stod otaliga vodkaglas tomma och humöret var på topp. Jag och Johanna "high fivade" och lovade varandra att om vi inte pallade så skulle vi inte öppna Con Amor dagen efter (man är otroligt smart och logisk på fyllan). Det skålades, dracks och skrattades som om det inte fanns någon morgondag.
Jag, Johanna och Mr Polish (som vi kallar han) hade en otroligt rolig kväll och runt 01-snåret stapplade jag in i en taxi för hemfärd.

Idag vaknade jag som sagt 07:30, det var väl då jag insåg att jag var 28 år ( 29 år om en vecka), egen företagare (inte drottning i baren) och att jag visst hade ett visst ansvar. Det bara var att pallra sig till jobbet och älska sin egen impulsivitet.
Det har varit en slapp dag. Jag har ätit slut på alla kakor, druckit coca cola och ätit pasta som en besatt.

Nu mår jag bra igen och det var helt klart värt att.
Mr Polish kom in idag och tackade för gårdagen, han sa att det var den bästa fördelsedagen som han haft i Sverige under sina 7 år här. Avslutningsvis så buntade han ihop mig och Johanna och gav oss en lång bamsekram med sina stora labbar.

En helt vanlig dag i mitt liv folkens.


Värmde upp med lite fotboll på jobbet innan after worken.


Partyhatten på.


Det var nog härnågonstans det gick utför tror jag...

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0