Spa, precis som det ska va.

Jag kan bara säga att jag har haft 2 alldeles förträffliga spadagar. I tisdags eftermiddag checkade vi in på St:Jörgens Park Resort, detta genuina ställe låg endast ett stenkast från centrum, alltså Hisingen. Det är en helt ny anläggning och stället är otroligt snyggt!

Tanken var att vi skulle börja med ett träningspass men efter en benövning dog kroppen. Den sa helt enkelt ifrån att nu fick det banne mig vara nog. Av med träningskläder och på med badkläder. Vi provade först lite  olika bastur, men eftersom min kropp gått in i väggen så låg jag mest raklång på dom olika träbänkarna och frös och dvalade. Ingen roligt sällskap minsann men snälla Kristoffer höll modet uppe. Efter att ha tinat upp några timmar på Spaet kvickna jag till och resten av kvällen ägnade vi oss åt att äta och dricka gott.
När klockan var 22;00 gick ögonen i kors och dagen efter  klockan 07:30 var jag tillbaka till någolunda vanliga Jill igen.

Dagen efter spenderade vi hela morgonen med att hänga i spaet. In i en bastu, ut och ner i kallbaden, upp igen, in i annan bastu, ut i snön och rulla sig och sedan plaska i den 40 gradiga utomhusbassängen i snöfall, en klar favorit. Vi ägnade även tid till att ligga i varsin solstol och läsa, ja och jag sov givetvis. Om man blundade riktigt hårt så skulle man kunna tro att solen stekte.

Efter att ha legat i vatten en hel dag åkte vi hem och slänga oss på soffan, ja jag somnade igen. När klockan närmade sig 21:00 släpade jag mig bort till sängen och, ja somnade.
Idag vaknade jag, ganska pigg.
=)
Tack snälla Kristoffer för ett fint sällskap.

Lisa: Tack för att du ställde upp som min ersättare.
Åsa: Du är hjärtligt välkommen att hälsa på, nu kommer jag garanterat att vara tillgänglig 7 dagar i veckan. ;)





Lite skumpa efter spaet är aldrig fel.

 

Angenäm förrätt som egentligen var dessert och mindre angenäm dessert.


Ny dag, mera spa.


Mitt förträffligt muntra sällskap.

 
Favoriten, big time!


Mitt tillfälliga paradis.


En sån här bastu vill jag ha hemma!


Lite skadliga UV-strålar s

Lite skadliga UV-strålar som gjort min bleka hy lite så hade allt varit perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0