Nyårsafton? Nä, bara en lördag hemma hos oss.

Igår hade vi så jäklar trevligt.

Jag, Kristoffer och Johanna stod i köket i max 1 timma. På den timman han vi slänga ihop calvadosbrässerade champinjoner, helstekt oxfilé i ugn, mustig rödvinssås, fetaostfyllda champinjoner och skivade potatis i ugn.
När våra fina vänner kom så hade dom med sig 3 olika små förrätter och avslutnigsvis så åt vi pannacotta med hallon och café con amors chokladkaka med grädde.
Vilken ljuvlig 3-rätters och vilket underbart sällskap!

Det är knappt jobbigt att göra något sånt här om man är fler, bara trevligt. Det behöver knappats bli dyrt heller om man väljer råvaror med omsorg.
Åh, som jag älskar dessa avslappnade tillställningarna.


Jag var svapmansvarig.


Flitiga Kristoffer och Johanna.


Jag var svampansvarig.


Jag lagar mat hela dagarna på mitt jobb, ändå älskar jag att sitta i köket och laga hemma.


Underbart god dessert som med fördel hade kunnat ätas varje dag. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0