Lyxigt värre.

Nu har jag det bra.

Som alla andra söndagar steg jag upp 09:00 imorse för att gå till jobbet. Det har varit en riktig mysdag med stressade studenter, kära par, pensionärer och småbarnsfamiljer. Det är en salig blandning om helgerna. När vi stängde vid 17:00 tog jag på mig löparkläderna och tog en runda på 11 kilometer. Det var otroligt skönt och behövligt.
Denna vécka har varit bra i många avseenden samtidigt som den har varit väldigt intensiv. Att få sätta sig ner och koppla av har det knappt funnits tid till. Nåväl.
Vi har dock haft vår näst bästa vecka sedan vi startade upp för 3 månader sedan. Både jag och Johanna är förvånade, vi vet inte vad som har hänt.
Träningsmässigt så har jag hunnit med en löpartur på 6 kilometer, ett hårt squashpass och ytterligare en löpartur på 11 kilometrar.

Jag har nu börjat träna inför Göteborgsvarvet på riktigt. Jag varierar långdistans med kortdistans och därimellan vill jag även få in ett fyspass för att stärka muskelaturen i kroppen.
Jag vill bli snabbare, uthålligare och smidigare.
=)

Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch för att sedan njuta av min söndag som alla andra dödliga människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0