En lång dag avklarad.

Nu är jag äntligen hemma efter en dag full med festligheter.
 Jag var uppe 05:00 imorse, det känns nu vill jag lova, ögonen går i kors och kroppen är som gröt.

Vi har haft en fantasisk dag. När lunchen drog igång idag så fanns det inget slut på människorna. Det bara vällde in folk och vi stod och bara gapade. När alla grönsaker, ägg, ost och kyckling var slut och kön fortfarande var lång så ville jag bara lägga mig ner och gråta. Alla ville ha en Con Amorsallad!!!
Då kom det in en uppenbarelse på Con Amor.
Uppenbarelsen hette Lisa. Vi lärde känna varandra i Oslo för många herrans år sedan då vi båda var butikschefer över varsitt café. Vi jobbade ihop även i somras uppe i Bergen.
Nu stod hon där och helt spontant så bad jag henne komma in och jobba. Det ville hon givetvis och vips så stod vi tre gamla arbetskamrater tillsammans igen och jobbade. Det var som om tiden hade stått still.
Vilken nostalgi och vilken lycka för oss!
Tack snälla gulliga Lisa, du är grym!

Nu blir det duschen och sedan sängen. Imorgon blir det ännu en lång dag. Vi går på jobbet 07:00 och hoppas på att vara färdiga vid 23:00 imorgon kväll. Imorgon är vårt Event med Mary Key. Förhoppningsvis så kommer det massa folk som vill äta och dricka. Håll tummarna!

Jag längtar till den 19 februari, då ska jag minsann få vara ledig en hel helg.

 


Kommentarer
Postat av: lisa

bara kul att få hänga me er cafétjejer! bara att ringa om ni vill ha lite ägg skalade eller dylikt:) hoppas kvällen blir lyckad!

2010-01-15 @ 21:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0