Träning har gett resultat.

För första gången på riktigt länge så har jag fått springa på bar mark. Bar och bar är väl en defenitionsfråga med tanke på att jag fick springa genom 10 centimeter djupa vattenpölar under mina 6 kilometer. En skön löpartur var det iallafall!
Under vintern så har min löpning sett lite annorlunda ut eftersom underlaget har varit så halt. Det har oftast blivit 2 steg framåt och 1 bakåt men idag så kunde jag skjuta ifrån ordentligt och få upp farten. Nu ligger jag på 33 minuter på 6 kilometer vilket är en klar förbättring men långt ifrån perfekt. Om jag lyckas hålla detta tempo så kommer jag att klara Göteborgsvarvet på under 2 timmar, men det gäller också att hålla detta tempo i 21 km, inte bara 6 km. =)

Så fort snön smälter bort ordentligt så ska jag sätta igång med intervallträning. Om det är någon som är sugen på att haka på så är det bara att hoja till.

Nu kära vänner är det dags för Jill att söndagsmysa för nu har jag fan gjort mitt för idag.
Nu blir det bubbelbad och slappe framför tv.

Ha en skön söndag.


Slut men glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0