Rapport från Karlskrona.

Igår när jag kom till Karlskrona mötters jag av stående ovationer av en viss fröken Carin.

Jag spenderade min första lediga kväll med att baka. Fröken Carin hade visst bestämt att hon minsann skulle ha ett gäng cupcakes på sin fördelsedag, samt en avancerad hallonmarängtårta med citronbotten.

Ja, en kort sammanfatting:

1,5 flaska vin senare hade vi ett gäng cupcakes from hell, 16 felpressade citroner, en tårtbotten vi inte orkade slutföra och ett kök som var i stort behov av sanering. Vi kom i säng seeeent och nu är det dags att sätta igång igen. Om 3 timmar kommer tjocka släkten Trolle och då ska det bjudas på brunch vilket inkluderar blåbärsplättar, grönsaksmuffins, toast, fruktspett och slutligen en glass au four....och vi har inte ens börjat.

Vi ska inte ens prata om den "lilla" kaffefläcken på Carin lite smått dyra matta som MÅSTE bort innan Mamma Trolle kommer.
MEN
Vi har tiden på vår sida.

Jag vet inte vad jag har gett mig in på, ge mig styrka.


Det är omöjligt att fånga fröken Trolle på bild, hon rör sig i ljusets hastighet, hela tiden.


Bästisarna första dagen i skolan. Vi vet knappast vad vi har framför oss.
Min absoluta favoritbild någonsin.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0