Det där med roliga brev.

Skatteverket har en tendens att skicka brev till mig. Ett par gånger i veckan kan det dimpa ner brev, moms, skatt, bla, bla, bla.
Idag fick jag ett brev som var lite roligare än de vanliga.
Jag fick ett personligt brev där tanten frågar hur jag år 2008 har klarat att försörja mig på de 6000 kr jag har deklarerat. Minimum för att klara sig ett år var något på 60 000. De vill ha ett utförligt svar tillbaka hur jag har gått tillväga
 
Jag har funderat ut ett par alternativ:
-Antingen så skiter jag i att svara, för det har inte dom med att göra.
-Eller så tar jag slänger ihop någon festlig historia om hur jag försörjer mig genom min rika sambo (som deklarerade något mer)
-Eller så berättar jag sanningen, att jag tjänade massa pengar i Norge och reste runt i vida världen och levde loppan.
Fast det vore ju tråkigt.





Ett något roligare brev fick jag från min barndomskamrat Carin! Världens underbaraste människa som jag känt i hela 25 år. Fatta hur länge det är.
Till helgen fyller hon 29 år. Jag klappar igen butiken och tar ledigt i dagarna 2 för att komma ner och fira henne. Jag är inte ute så ofta nu för tiden så tillfället ska tas i akt banne mig!
Nu ska jag ladda mentalt, inför det som komma skall.
Jag bävar och längtar massa!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du inte fått fler brev från Carin? Typ från när hon var på charterresa!?

2010-02-17 @ 14:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0