Min sanslösa onsdag.

Ja, igår var det minsann en sanslös dag ska ni veta.

Jag ska göra historian kort:

För några månader bestämde vi oss för att byta operatör från Telia till Tele 2. Telia är ganska dyrt och vi insåg att pengar fanns att spara.

För en vecka sedan fick vi ett brev om att överlämningen skulle ske den 12:e april. När det väl blev det 12:e så blev det ingen smidig överföring som vi blev lovade utan skiten stängdes ner. Alltså, vårt internet och vår babsmaskin som vi är i stooooort behov av la av. När vi ringde Tele 2 fick vi dåligt bemötande av okunnig personal. Vi fick besked om att service skulle komma efter 1-5 dagar! Som egen företagare så kan man inte vänta i 5 dagar på att en tekniker ska komma och kolla på det. Vi förlorar ju gäster!

Igår var vi inne på dag 2 utan babsmaskin och jag kokade av ilska. I vart fall så kom det in en man på morgonen, han kommer in var och varannan dag för att köpa sin kaffe. Han blev häpen över att babsmaskinen inte fungerade och eftersom jag redan var irriterad på Tele2 så drog jag hela historian för honom, jag berättade hur dåligt bemötande vi fått, hur maktlös jag kände mig och hur dåååligt det fungerade på Tele2.
Gissa vart mannen jobbade???

Jodå, han verkade vara någon högt upsatt snubbe inom Tele2. Han lovade att hjälpa oss och redan SAMMA dag så kom det en tekniker. Visst är det sanslöst???
I vilket fall som helst så fungerar fortfarande inte babsmaskinen för Tele2 hade glömt att skicka oss ett NYTT modem.
Trött blir jag.

I samma veva som allt händer kommer det in en liten söt tjej som vill ha en latte. Hon presenterar sig som en bloggerska på Kanal 5 och folk har tipsat henne om vårt ställe. Visst är det underbart???
Jag blev så paff så jag fick inte fram så mycket. Förhoppningsvis så kommer hon tillbaka och gör något bra inlägg om oss.
=)

Vi har så många sköna gäster och varje dag förvånas jag över alla dessa sanslösa ting som sker.

Avslutar med lite bilder från gårdagens middag:



Gårdagens tema var koriander, chili, vitlök och lime.


Tadaaaa meze!
Serranoskinka, avocado, kyckling marinerat i lime, chili, koriander, limemarinerade kidneybönor, falafel, auberginröra, färska grönsaker och libabröd.




Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha....hur lyckas vi???!!! fantastisk kul med dessa oväntade och sanslösa incidenter. Vi borde skriva en bok tillsammans du, jag och lotta!! Vi lyckas med de mest konstiga saker. fantastiskt kul!

2010-04-15 @ 19:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0