Dinner a lá Jill.

Vardagen är här och med den all stress.

Löpningen är avklarad, det fick bli 6 km istället för det dubbla. Den ena anledningen är att jag har sån grym träningsvärk som gör att jag knappats kan skjuta ifrån, för det andra så ska jag vara nere på jobbet igen om 50 minuter. Jag berättar senare vad vi har på g.

Under dessa 50 minuter ska jag hinna duscha och laga mat. Dagens käk får bli en risotto. Risotto är grymt gott. Ta det du har i kylskåpet, t ex svamp, morötter, lök, vitlök, tja det du får tag på. Stek på detta med vitpeppar och salt. Ta under tiden fram rött eller svart ris och stjälp på grädde, tillsätt sedan alla ingredienser och släng på en buljongtärning eller två. Egentligen är buljong skit men det hinner vi inte disskutera idag.

Låt puttra och släng på grädde med jämna mellanrum.

Under tiden kastar du dig in i duschen och när du är tillbaka så är förhoppningsvis maten klar.
=)




Charlottenlök, vitlök, portabello och skogschampinjon gifter sig fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0