Efterlängtat paket.

Idag fick jag detta paket.

Det innerhöll varken kläder, smink eller annat trams.



10 kilo ekoligisk kossa som fått beta gräs.
Det är beställt av en bonde utanför Göteborg.
Det fina är att ekoligiskt inte innerhåller massa konstigheter såsom antibiotika och andra tillsatser.
Mycket att de tillsatser kossan får i sig av maten får ju vi då vi käkar kossan.

Jag ska inte tjata er trötta på mitt matprat men ekoligiskt håller på att bli billigare så håll ut.

När jag bodde i Köpenhamn förra året så märkte jag hur bra utbud det var av ekomat där, det fanns fler eko-produkter än vanliga produkter, priserna var också nästan det samma. Danmark är för övrigt ett grymt land när det gäller miljötänkt, bland de bästa i världen faktiskt.
Alla cyklar och köper eko-mat.
Christiania har dagis, stall och eko-gräs.
Vilken idyll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0